I Believe..

Sunday, December 25, 2011


Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Di atas terpapar 3 buah buku kan? Saya beli 3 buah buku ni dalam bulan ni juga, buku "PRU 13 UMNO TUMPAS" yang di tulis oleh Zainal Abidin Ahmad ( Nama mcm Ayahanda saya) saya beli buku ni kemarin. Dapat saja duit, saya terus rembat buku tu, sebab buku tu baru di keluarkan, almaklumlah pilihanraya just around the corner kan. So, sekadar ingin menambahkan pengetahuan sekaligus ingin menjadi pelajar yang tidak buta politik semasa, saya beli dengan hati yang ber-iya2.

Buku " MISSING MALAYSIA" saya beli semasa temankan kawan pergi tengok wayang. Hajat di hati buang duit untuk tonton wayang, tapi apakan daya diriku tak mampu untuk menahan keinginan memiliki buku yang di tulis oleh Dean John tersebut. Selepas scanning and skimming, kandungan pun agak menarik, saya pun beli buku ni.


Buku yang ketiga tu, "COMING OF AGE" saya dapat beli tanpa keluarkan duit poket, saya dapat FOC. Buku ni di tulis oleh Nik Nazmi Nik Ahmad. Ingin tahu bagaimana saya dapat buku tu secara Free Of Charge??? Saya dapat buku tu secara FOC hasil dari kata-kata manis saya dan di tambah dengan ugutan saya terhadap adik lelaki saya yang sudah bekerja* gelak jahat jap-'ha ha ha ha'..Akhirnya adik saya tewas. Untuk pengetahuan pembaca sekalian, saya memang suka mengugut dan lagi satu, Suka bagi amaran,hehe. Saya buat macam tu bukan bermakna saya jahat. Saya juz ingin memastikan arahan saya di patuhi.


Berbalik kepada cerita buku, sebenarnya saya ingin memiliki buku yang bertajuk " 9 JULY 2011 WHAT REALLY HAPPENED". Akan tetapi, diriku kecewa umpama kaca terhempas ke batu sebab buku tu habis!!! tapi saya masih dalam proses pencarian. Bak kata pepatah, Kedai buku bukan seekor..hehe. Harapan yang tinggi untuk memiliki buku tersebut sebelum masuk tahun 2012. Awal tahun 2012 nanti mesti banyak buku local interesting di pasarkan, mesti banyak yang menarik. Daku setia menanti.

Ini la buku yang saya cari

1 cakap-cakap:

Nik Nazmi said...

Terima kasih beli buku saya, Coming of Age :) Boleh like di FB: http://www.facebook.com/adecadeofessays

 
Copyright © :::Perintis Senyum:::
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur